Wandelen en fietsen rondom Schoorl

Wandelen kunt u gewoon vanuit huis. Over de stoep loopt u 100 meter richting Schoorl naar de garage van Boots. Er gaat daar een klein paadje het duingebied in en het wandelen in de vrije natuur kan beginnen.

U kunt een wandelkaart meenemen die voor 6 euro ter verkrijgen zijn bij mij, VVV of Staatsbosbeheer. Voor het fietsen volstaan de gratis kaartjes op de kamer. Online zijn de fietsroutes en route knooppunten ook goed te bekijken via de volgende site: www.opencyclemap.org/

De mountainbike route start ook op een km van de B&B.  Zie verder pagina Activiteiten.

Vervolg omschrijving wandelen vanuit huis: na 20 meter doorlopen krijgt u de volgende keuze:

1) Rechts is een pad dat naar de Klimweg leidt, waar u bovenaan op de lange afstandsroute (kustpad), gemarkeerd met rood/wit, de rode (Duintoppentocht 20km) en de groene (Boomplanterstocht 11km) uitkomt. Indien u vr het spiritueel centrum naar rechts gaat, komt u bij het uitkijkpunt een witte (Stuifduinentocht 15km) de paarse route (Duinheidewandeling 10km) tegen en als u even verder doorloopt, tot de top van de klimduin.

2) Links het steile duin op komt u op de Randweg. Daar loopt de rode route. Naar links bovenop het duin kunt u ook de weg volgen en links blijven aanhouden; dan komt u vlakbij het Bickerslaantje weer op de Duinweg. Een mooi rondje, waar ook nog een stukje polder aan toegevoegd kan worden, is door even het Bickerslaantje in te lopen, linksaf het paadje langs de knotwilgen in te gaan en dan op de Omloop naar links bij de Boschmanslaan.

Andere suggesties vindt u hieronder. Door diverse routes aan elkaar te plakken, kunt u de wandeling zo lang maken als u wilt. Er is een wandelknooppuntennetwerk, zoals wel bekend van fietspaden. Officiele wandel- en fietsroute kaarten inclusief de knooppunten verkrijgbaar tegen 6 euro. Daar staan nog veel meer routes op waaronder de rode route van 20 kilometer die u over de Duintoppen voert.